3 Dagen Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlous Melanie - WaarBenJij.nu 3 Dagen Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlous Melanie - WaarBenJij.nu

3 Dagen Australie

Door: Marlous en Melanie

Blijf op de hoogte en volg Marlous

03 Juni 2009 | Australië, Cairns

Na respectievelijk twee jaar / drie dagen Australie zijn we tot de volgende conclusies en dingen gekomen:

* Ozzies zijn dol op 'The Eurovision' (songfestival) en vrijwel iedereen weet hier wie de Toppers zijn.

* Marlous heeft hele leuke Ozzie vrienden die Melanie allemaal heeft ontmoet tijdens haar 'goodbye' party. Ze vinden het hier heel exotisch als je zegt dat je uit Nederland komt.

* Op diezelfde goodbye party vonden een aantal vrienden van Marlous het toch ontzettend jammer dat Marlous teruggaat naar Belgium.

* Het maakt hier niet uit, uit welk land je in Europa komt: je bent geen Nederlander, maar een europeaan.

*Ozzies zijn ont-zet-tend informeel. Spreken je bij je voornaam (gespiekt op de boardingcard) aan als je het viegtuig instapt en bij het voorstellen aan nieuwe mensen kijken ze lichtelijk vreemd als je ze een hand wil geven: beetje zwaaien, lachen en 'hi' roepen volstaat ook.

*Marlous is ingeburgerd hier en HOE! Gaat inmiddels door het leven met een witte cowboy hoed.

*Zowel Marlous als Melanie hebben een nieuwe liefde gevonden: die van Marlous heet Bruce en heeft een pleister om zn bek, anders bijt ie (zie foto) die van Melanie heeft lang haar, heet Dexter en eet de hele dag eucalyptus (zie foto)

* Magnetic island (vlakbij waar marlous woont, bij Great Barrier Reef) is heeeel mooi en daar heeft Melanie de eerste ontmoeting gehad met Wallaby's!! (marlous keek verveeld toe, voor haar waren het net als merels of konijnen)

* Na een redelijk scheve en wiebelige toenadering tot Townsville airport sprak de piloot de legendarische woorden 'ok, we're about to land, Sit down and hold each other's hands'.

*De EHBO waar Marlous heeft gewerkt is heel groot en lijkt zo het decor van een of andere ER serie.

Zitten nu in Cairns, morgen vliegen we naar Darwin en vanuit daar begint as vrijdag onze 10 daagse tour door de Kimberley naar Broome, waarbij we 10 dagen op de grond mogen slapen......We hebben er zin an.

Adios!

• 03 Juni 2009 - 09:01

Irma:

hoi meisjes,

heel veel plezier in Darwin en de verdere dagen op de grond. Een hele fijne verdere reis, en stuur nog leuke verhalen. Gisteren hebben de achterblijvers uit nederland weer hun maandelijkse etentje gehad KEI GEZELLIG. Veel foto's en verhalen van Floor over haar reis in amerika.

Groetjes en tot snel.

kus irma

• 03 Juni 2009 - 09:29

Maudel:

Hey Ozzies!!

Sounds great mates!!
    Wat een tractor banden zitten er daaar onder de rolstoel....:)

Ladies, have fun and we'll see you in Europe!

Dikke hmmpfff van Maudel

• 03 Juni 2009 - 10:43

Yvette:

Waaaaaaaaa die oren van die eucalyptus-eter. Geweldig! Wat een fluffieness!
    Veel plezier!!!

• 03 Juni 2009 - 15:43

Floor:

Ha, vooral die Little Britain is ge-wel-dig!
    Have fun girls!
    Dikke kus

• 04 Juni 2009 - 02:02

Dr Possum:

Hi kookaburra and Bunyip Bob!
    I like your new friend Dexter but not so fond of marl's new friend! (M you look a little bit uncomfortable in that pic). The photos are great. Have a great trip!

• 05 Juni 2009 - 07:21

Irene:

Hey meiden!

Veel plezier met jullie vakantie!!!!

En Mar, die cowboyhoed staat je prachtig!!! Daar zullen de Nederlanders nog wel even aan moeten wennen hier!

X Irene

• 06 Juni 2009 - 12:07

Sarah:

Geniet van jullie vakantie en eel veel plezier!
    Lieve Marlous; zin je weer te zien!!

• 07 Juni 2009 - 11:00

Femke:

lieve Marlousje,
    zin je weer te zien!!!

have fun!

XX

• 08 Juni 2009 - 16:57

Pap En Mam Melanie:

JaJa we hebben jullie site bekeken en is leuk om te lezen. hier ook alles ok, gewoon lekker vacantie Kus pap en mam

• 10 Juni 2009 - 09:30

Yvette:

Zeg! waar blijven die nieuwe stukjes?!

Niks ik zit in de outback en heb geen internet...bla bla bla.

Wij arme kantoorslaven hebben wat zonnige foto's nodig. Dat jullie daar geen rekening mee houden, stelt me erg teleur!

• 10 Juni 2009 - 09:32

Yvette:

...ik zie nog steeds niks.

• 10 Juni 2009 - 09:33

koalaaaaa pleaseee

• 10 Juni 2009 - 15:03

Floor:

Helllooohooo, we're waiting....
    Ik steun Yvette in haar roep om info! Wij willen jaloers gemaakt worden met jullie verhalen!
    (ehm, er probeert zich een Frits tussen mij en de laptop te wurmen...)

• 10 Juni 2009 - 17:53

Fred En Hilda:

we kunnen niet wachten: 3 augustus zijn wij daaro!! Zijn blij met al deze info, vooral van die beesten, hmm.
    Special from Fred: Mel, do they have negrokisses downunder????

Verslag uit: Australië, Cairns

Marlous

Marlous woont er nog effetjes en ik mag er naartoe! Ozzie ozzie ozzie, oink oink oink! Ook deze vakantie wordt gevierd met de achterliggende gedachte 'een vakantie is geen vakantie geweest als we niet minimaal 10 binnenlandse vluchten hebben gehad'. Dus hollen we met onze backpacks in 4 weken tijd Queensland, Noord-Australie en de Pacific door en over: (Pak gezellig de wereldatlas er even bij): Van Brisbane naar Townsville Van Townsville naar Cairns Van Cairns naar Darwin Van Darwin naar Broome Van Broome -via Perth, hoezo omweg?- naar Brisbane Van Brisbane -via Efate- naar Espiritu Santo Van Espiritu Santo naar Efate Van Efate naar Brisbane. Het ambitieuze streven is om deze site up to date te houden, vluchten niet te -willen- missen en als dat loopt zoals we hopen dan komen we eind juni en begin juli terug. Vanwege veiligheidsredenen mogen we niet samen terugvliegen, da's standaard, doet het koningshuis ook. Marlous en Melanie

Actief sinds 21 Mei 2009