Waar zullen we eens beginnen? - Reisverslag uit Broome, Australië van Marlous Melanie - WaarBenJij.nu Waar zullen we eens beginnen? - Reisverslag uit Broome, Australië van Marlous Melanie - WaarBenJij.nu

Waar zullen we eens beginnen?

Door: Marlous en Melanie

Blijf op de hoogte en volg Marlous

13 Juni 2009 | Australië, Broome

We zijn net teruggekomen van een 9 daagse kampeertrip door noord-australie. Voor de fanatiekelingen onder ons: dat was een trip van Darwin naar Broome, via oa de Gibb River Roadà mag je alleen met 4WD op rijden. In the Northern Territory woont niemand, op wat Wallabys, Crocs, koeien, en veel reptielen na dan.

Het is best lastig om deze 9 daagse trip te omschrijven. Het was GE-WEL-DIG en te mooi om alles tot in de puntjes te beschrijven (zie fotos). We gaan het toch proberen:

De afgelopen week hebben we geslapen op een matras op de grond met daaroverheen een soort van muskietenachtig ding. Campings kennen ze niet op deze route, douches evenmin laat staan een wc. Dus elke ochtend baanden we ons een weg langs het kampvuur, naar de sanitaire voorziening: deze bestond uit een willekeurig stuk landschap (gras, rotsen, rivier of gewoon een hoop zand) en her en der was dit landschap bezaaid met toiletpapier wat zoveel betekende als: ‘iemand was je hier al voor’. Op zich handig, want er stond nooit een rij, minder handig was het als je per ongeluk met je slippers op een hoop menselijke uitwerpselen ging staan dat bedekt werd door wat gras en rotsen……J
Douchen was ook een scheldwoord, dit hebben we een keer mogen doen.

We hebben gewandeld, gezommen, geklommen, gesprongen, gevaren, gehelikopterd, geslapen onder de meest mooie sterrenhemels en genoten van al het moois dat ‘The Northern Territory en Western Australia’ te bieden heft. En dat was veel. Heel veel.

Onze groep was leuk en de ritten (ca 2900 km in totaal) ook, zo maakten we kennis met het typische australische drankspel: drink als je een koe ziet. Het is niet moeilijk, what’s in a name, en we kunnen je vertellen dat er hier op een weg HEEL VEEL koeien te zien zijn.

Wie goed kijkt naar de foto’s ziet dat Melanie slechts 2 verschillende broeken aan heet. Dit is te danken aan een Australische Airline die haar backpack 10 dagen heeft kwijtgemaakt, maar vandaag is de backpack weer veilig terecht gekomen.

We zitten nu in Broome en morgen vliegen we via Perth, Brisbane en Port Villa door naar de Pacific: Luganville op Espirito Santo, oftewel: mooi eiland in de Pacific.

En dan sluiten we maar af met een mate hier en een mate daar: cheers mate!!!

Liefs Mel en Marlous

• 13 Juni 2009 - 15:58

Mul En Mel:

Sorry, foto's komen morgen, computer doet ut niet....:S

• 13 Juni 2009 - 22:57

Victor Charlie:

Hoera, Ich bin dun ierste! (Floor dun ierste)
    Verkeskup, dat doen jullie weer goed, ik heb het allang in de gaten! Ik begrijp dat jullie dus geen gebruik hebben gemaakt van jullie Wetties/ Kleenex/ Reinigingsdoekjes/ Plastuiten/ handsanitizer/ snoetenpoetsers enz? Heel goed, goed voor je weerstand! Have fun, beebs!

• 14 Juni 2009 - 09:58

Elsbeth:

Ik voel hier enige jaloezie opkomen vanachter een computer in regenachtig Barrevoetestraat, wat ziet het er gaaf uit daar! en wat een coole trip, heb je je backpack toch ook niet voor nodig? :) Hoop dat jullie nog veel koeien zien, have fun girls!

• 14 Juni 2009 - 11:52

Fem:

lieve meiden,
    in 1 woord FANTSTISCH!
    ik heb ter plekke erg veel heimwee. geniet ervan!!!
    dikke kus

• 14 Juni 2009 - 13:10

Hannepan:

Kan ik ier nog iets aan toevoegen????

Ben er nog nooit geweest, maar heb nu al heimwee!!
    :-)

• 15 Juni 2009 - 09:00

Yvette:

Waaaaaaaaah!

• 15 Juni 2009 - 12:04

Peter:

Doh! Wat gaaf! Yvette, zullen wij ook maar eens snel die kant opgaan? Cheerssss!!!

• 15 Juni 2009 - 13:47

Aukje:

Wat een gave foto's!! Veel plezier nog. :)

• 20 Juni 2009 - 15:35

Els:

Tja, wat kan ik nog toevoegen? Niks. Het is prachtig en nu denk ik: "Ik zal toch ook eens naar Australie moeten, want het is TE mooi om te missen!

Geniet ervan!

• 20 Juni 2009 - 20:00

Charlie Vanuit Bree:

He damus! Gaaf zeg!! Wat is er toch veel moois te zien op deze wereld. Ben net terug van corfu, met danielle bart en julia geweest. We hebben het heel fijn gehad. Het heeft ons allen errug goed gedaan! x Charlie.
    Nog een fijne tijd samen!

Verslag uit: Australië, Broome

Marlous

Marlous woont er nog effetjes en ik mag er naartoe! Ozzie ozzie ozzie, oink oink oink! Ook deze vakantie wordt gevierd met de achterliggende gedachte 'een vakantie is geen vakantie geweest als we niet minimaal 10 binnenlandse vluchten hebben gehad'. Dus hollen we met onze backpacks in 4 weken tijd Queensland, Noord-Australie en de Pacific door en over: (Pak gezellig de wereldatlas er even bij): Van Brisbane naar Townsville Van Townsville naar Cairns Van Cairns naar Darwin Van Darwin naar Broome Van Broome -via Perth, hoezo omweg?- naar Brisbane Van Brisbane -via Efate- naar Espiritu Santo Van Espiritu Santo naar Efate Van Efate naar Brisbane. Het ambitieuze streven is om deze site up to date te houden, vluchten niet te -willen- missen en als dat loopt zoals we hopen dan komen we eind juni en begin juli terug. Vanwege veiligheidsredenen mogen we niet samen terugvliegen, da's standaard, doet het koningshuis ook. Marlous en Melanie

Actief sinds 21 Mei 2009